Toegang Van der Palmkade voor verhuizingen en zware transporten
Een verzoek aan onze vrijwilligers om de paal te laten zakken moet 24 uur vooraf worden ingediend via paaltje@meander1.nl.
NB: alleen aanvragen via dit mailadres kunnen worden opgevolgd.
Uw verzoek vermeldt:
a. datum en tijdstip (bij voorkeur tussen 8.00- 18.00 uur)
b. reden voor het verzoek (b.v. verhuizing of levering nieuwe keuken);
c. aantal voertuigen en de naam van het transportbedrijf;
d. hoe vaak het terrein moet worden opgereden
e. naam, huisnummer en telefoonnummer aanvrager.
De paal wordt alleen neergelaten voor verhuizingen en zware transporten (keukens, vloeren, piano’s) en werkmateriaal bij verbouwingen, dus niet voor goederen die kunnen worden vervoerd met steekwagens en/of karretjes, zoals gereedschapskoffers, koelkasten of kleine meubels.
De kade verlaten is altijd mogelijk zonder telefonisch contact. De paal gaat dan automatisch naar beneden (oprijden tot de paal).Bij onvoorziene omstandigheden zoeken onze vrijwilligers naar een oplossing, mits het verzoek goed wordt onderbouwd.
Na indiening van uw verzoek ontvangt u geautomatiseerd een e-mail met aanvullende informatie en het nummer dat u voor de bediening van de paal kunt bellen.
Overige informatie:
Niet lang parkeren
De kade en het plein zijn voetgangersgebied. Bij laden- en lossen is 20 minuten toegestaan. Bij langparkeren zonder dat er geladen/gelost wordt kan de VVE een boete opleggen van 26,00. Verhuizingen duren uiteraard langer.
Amsterdammertjes
Het is niet toegestaan de “Amsterdammertjes” op het plein (tijdelijk) weg te halen: de straatjes voorbij de paaltjes liggen op de parkeergarage en hebben beperkt draagvermogen. De kosten voor (herstel onvakkundige) terugplaatsing (€250, -) en eventuele andere schade worden verhaald op de bewoner die om toegang tot de kade heeft verzocht.
Personenauto’s niet toegestaan
Er wordt geen toegang verleend aan personenauto’s, ook niet van monteurs. Slechts enkele bedrijven die voor de VvE zelf werkzaam zijn, zoals SKY-liften, zijn hiervan uitgezonderd. Parkeerruimte kan worden gereserveerd in de parkeerkelder met de parkeerapp “Parqy” (zie website van Meander 1).
Het autovrij houden van de kade
De autovrije kade is één van de pluspunten van ons bijzondere complex. Elke uitzondering tast dat karakter aan. Bespaar onze vrijwilligers de discussie daarover.
Bezorgers weten goed met deze situatie om te gaan en beschikken over karrenom goederen te leveren.
Inlichtingen en spoedgevallen
Wij verzoeken bewoners om ALLEEN BIJ SPOEDGEVALLEN direct telefonisch contact op te nemen om zo de vrijwilligers zoveel mogelijk te ontzien.
Eerste contactpersoon: Rein Schenk, telefoonnummer 0680 060 699
Bij geen gehoor: Dick Jansen, telefoonnummer 0654 781 042 (back up)